قوانین و مقررات

حقوق مسافران بن ریل

  • •  محترم شمرده شدن به عنوان مشتريان شركت
  • •  انتظار گفتار صادقانه، رفتار محترمانه و عملكرد مسئولانه از كاركنان و مسئولان شرکت
  • •  برخورداری از سفری توأم با آسايش، راحتی، آرامش و امنيت
  • •  برخورداری از امكانات و خدمات ايستگاه‌ها و قطارهای مسافری در قبال پرداخت وجه بليت و به تناسب خدماتي كه توسط شركت تعهد شده
  • •  مطالبه اطلاع‌رسانی بهنگام، پاسخ‌گويی صادقانه و تلاش بی‌وقفه مسئولان و كاركنان را در حفظ ايمنی، آسايش، امنيت و سلامت سفر در شرايط عادی و نيز مواقع اضطراری
  • •  انتظار تأمين نيازها وخواسته‌ها در چارچوب خدمات تعهد شده، از مسئولان و كاركنان شركت بدون هیچ کوتاهی
  • •  مطالبه حقوق خود در چارچوب قانون و خدمات تعهد شده توسط شركت، از مسئولان و كاركنان شركت

انتظارات از مسافران

  • •  رعايت شئونات اخلاقی و اسلامی در ايستگاه‌ها و قطارهای مسافری
  • •  رعایت مقررات ايستگاه و قطارهای مسافری جهت حفظ ايمنی، آسايش، آرامش و امنيت خود و سايرين
  • •  توجه به دستورات و توصيه‌های مسئولان و كاركنان شركت، كه برای جلب رضايت شما فعاليت می‌كنند، در همه شرايط
  • •  رعايت حال سايرين به‌ويژه سالمندان و كودكان در ايستگاه‌ها و قطارها
  • •  اجتناب از هر گونه رفتاری كه امنيت، آسايش، ايمنی و سلامت خود، همسفران و كاركنان ايستگاه و قطارهای مسافری را به مخاطره بيندازد
  • •  توجه به دستورات و راهنمايی‌های مأموران، ضمن حفظ بردباری خود و دعوت ديگران به آرامش، در صورت توقف طولانی قطار و بروز مشكلات احتمالی
  • •  کوشش درحفظ و نگهداری از ايستگاه‌ها و قطارهای مسافری به مثابه سرمايه‌های ارزشمند كشور و خودداری از هرگونه رفتاری كه منجر به آسيب رساندن به آنها شود
  • •  رفتار مناسب با كاركنان ايستگاه و قطار، كه برای خدمات‌دهی به شما از هيچ كوششی فروگذار نمی‌كنند، به مثابه اعضای يك خانواده و اجتناب از هر‌گونه رفتاری كه موجبات مغايرت منافع اين اعضا با يكديگر را فراهم آورد

در صورت تأخير بيش از حد مقرر در ورود قطار به مقصد

چنانچه به دلایل بروز حوادث طبيعی يا مشکلات فنی و برنامه‌ای قطارها باشد، جهت ايجاد فضای مطلوب و همکاری با مأمورين صبوری پيشه فرمایید.

اگر تأخير به دليل حوادث طبيعی نبوده باشد، می‌توانيد تا يک ماه پس از تاريخ حرکت با مراجعه به يکی از مراکز فروش بیلت قطار 50 درصد بهای پايه بليت را دريافت نمایید.

هشدارها

  • •  در همه حال هوشياری خود را در سفر حفظ نمایید.
  • •  از قبول و نگهدای امانات افراد ناشناس و سپردن فرزندان و وسایل خود به آنان خودداری نمایید.
  • •  از دريافت هرگونه دارو، خوراکی و نوشيدنی از افراد ناشناس و يا استشمام عطر و اسپری خوشبو کننده (بدليل احتمال بروز مسموميت و يا بيهوشی) خودداری فرمایید.
  • •  در نگهداری پول، اموال و اشيا قيمتی خود دقت کافی را به عمل آورده و از نشان دادن آنها به ديگران امتناع فرمایيد.
  • •  هنگام ترک کوپه در بين راه، حتما يکی از همراهان خود را در کوپه بگماريد يا وسایل گرانبها را همراه خود ببريد.
  • •  از تبديل چک‌های مسافرتی افراد ناشناس و مشکوک به پول نقد خودداری فرمایيد.
  • •  از بازگو کردن اطلاعات شخصی و دادن نشانی و شماره تلفن و ... به افراد ناشناس اجتناب نمایید.
  • •  هنگام پياده شدن مسافران بين راهی دقت کنيد وسایل شما به اشتباه برده نشود.
  • •  قبل از رسيدن به مقصد و ترک قطار وسایل خود را کنترل و جمع‌آوری کنيد. در صورت يافتن وسایل بجامانده از ديگران آن را به مأموران قطار تحويل دهيد.
  • •  حتی‌المقدور هنگام عبور قطار از مناطق حاشيه شهرها و روستاها، از ايستادن کنار پنجره کوپه و راهرو (به دليل احتمال سنگ پرانی) خودداری فرمايید.
  • •  در صورت بروز مشکلات و يا مشاهده افراد مشکوک، ضمن حفظ خونسردی مراتب را به پليس و يا مأموران ذيربط اطلاع دهيد.
  • •  در صورت بروز حادثه غيرمترقبه به راهنمایی‌ها و دستورات مامورين قطار توجه فرمایيد.
  • •  از ايستادن کنار درب ورودی سالن‌ها به دليل وجود خطرات احتمالی اجتناب نمایید.
  • •  از دست زدن به تابلوی برق سالن به دليل بروز خطرات جانی، جدا اجتناب نمایید.
  • •  استفاده از ترمز خطر فقط در موارد اضطراری و اعلام خطر مجاز است. استفاده غيرمجاز، دويست هزار ريال جريمه نقدی در پی خواهد داشت.

بيمه مسافر

تمامي مسافران قطارهای مسافری غزال از بدو ورود به ايستگاه مبدا تا خروج از ايستگاه مقصد در برابر حوادث بيمه می‌باشند. اگر ناچار به استفاده از خدمات و امکانات بيمه شديد، با تلفن 6704911-0263 و يا روابط عمومی شرکت 88716405 الی 9 داخلی 163 تماس حاصل فرمایید.

بيمه حوادث مسافری شامل:

جبران هزينه‌های پزشكی و همچنين جبران نقص عضو و يا فوت ناشی از حوادث از قبيل آتش سوزی، تصادف، انفجار، خارج شدن قطار از ريل، مانور، سنگ‌پرانی و ساير حوادث احتمالی به وجود آمده می‌باشد.

مسافر گرامی لازم است به اطلاع شما برسانيم خريد قطار غزال با استفاده از سرمايه گذاری شرکت راه‌آهن شرقي بنياد انجام و تمامی هزينه‌های اين قطار صرفاً از محل پرداختی شما عزيزان و بدون استفاده از هرگونه يارانه دولتی تأمين می‌گردد. لذا درحفظ و نگهداری آن کوشا بوده و ما را از نظرات خود بهره‌مند سازيد. تلفن نظرات و پيشنهادات: 6704911-0263