آغاز فروش ویژه بلیت قطار در سایت و اپلیکیشن بن ریل: "بیشترین تخفیف، ارزانترین قیمت" فقط در سایت و اپلیکیشن بن ریل

درباره ما

هسته اولیه

هسته‌ی اولیه شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد در سال 1371 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسيد. بر اساس توافق صورت گرفته میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت راه و ترابری این شرکت در همان سال با نام "شرکت قطار سریع‌السیر تهران - مشهد" و تحت پوشش سازمان عمران و مسکن بنياد تشکيل گرديد. هدف تشکيل اين شرکت، مشارکت 80 درصدی بنياد و 20 درصدی وزارت راه و ترابري جهت ساخت و بهره‌برداری محور تهران - مشهد بود.
با تغییر رویکرد شرکت در جهت ورود به عرصه مسافربری و حمل بار ریلی، در تاریخ 1373/11/16 نام شرکت به "راه‌آهن شرقی بنیاد" تغییر یافت و فعالیت‌های رو‌بنایی شرکت با خرید دو رام قطار سفير در مسير تهران - مشهد در بخش مسافربری آغاز شد. بدين ترتیب شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد به عنوان نخستین شرکت بخش خصوصی در صنعت حمل‌و‌نقل ريلی فعالیتش را آغاز کرد.

از راه‌آهن شرقی بنیاد تا بن ریل

راه‌آهن شرقی بنیاد که در حال حاضر با نام تجاری "بن ریل" شناخته می‌شود، در سال 1396 تعداد واگن‌های مسافربری خود را از 10 به 131 دستگاه رساند. هم‌اکنون بن ریل با مالکیت قطار‌های مسافری غزال، سروش، پرستو، پارسی و سفیر، 7/5% از سهم جا‌به‌جایی ریلی کشور و ظرفیت حمل 2 میلیون نفر مسافر در 5 محور اصلی را داراست.

فعالیت اصلی شرکت بن ریل طبق اساسنامه تصدی امور حمل‌و‌نقل مسافری ريلی در چارچوب قوانين كشور به شرح زیر می‌باشد:

  1. جابجايی مسافران و انجام كليه خدمات و امور پذيرايی داخل قطارها
  2. فروش بليت از طريق دفاتر شركت يا بخش خصوصی، آنلاین و سایر روش‌ها
  3. مديريت بخش خدمات مربوط به مسافرين شرکت در ايستگاه‌ها
  4. تدارك، تعمير و نگهداری و بهره ‏برداری از واگنهای مسافری و خدماتی در اختیار
  5. انجام مطالعات و تحقيقات در امور مسافری و تدوين سياستهای توسعه

چرا بن ریل؟

  1. ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده به مسافرین از طریق سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات
  2. راه‌اندازی سیستم وای-فای آفلاین و قابلیت انتخاب و نمایش انواع فیلم‌های ایرانی و خارجی
  3. سرو وعده‌های غذایی گرم و سرد در داخل کوپه و رستوران مجلل قطار
  4. ارائه سرویس، خدمات و پذیرایی از مسافران با انواع نوشیدنی‌های گرم
  5. میزبانی از مسافران در ایستگاه و ارائه خدمات ویژه همچون حمل بار و پذیرش اختصاصی
  6. همراهی کادر حرفه‌ای و متخصص بن ریل با مسافران در طول سفر

راهبردهای بن ریل

  1. نوسازی و بهسازی ناوگان موجود
  2. افزایش بهره‌وری
  3. توسعه و افزایش بهره‌وری منابع انسانی
  4. نفوذ در بازار از طریق افزایش توان رقابت پذیری

اهداف بن ریل

  1. تبدیل شدن به برند برتر، متمایز و مطرح در زمینه ارائه خدمات مسافری ریلی
  2. دستیابی به سهم بازار ده (10) درصدی در بخش مسافری ریلی
  3. توسعه کمی و کیفی ناوگان و خدمات
  4. ایجاد و راه اندازی قطارهای پرسرعت


مسیرهای فعلی تحت پوشش قطارهای بن ریل

  1. محور خراسان: مسیرهای تهران - مشهد، مشهد - طبس
  2. محور جنوب - خراسان: مسیر قم - مشهد
  3. محور جنوب شرق - خراسان: کرمان - مشهد
  4. محور شمال غرب - خراسان: مسیرهای زنجان - مشهد، قزوین- مشهد، همدان - مشهد
  5. محور جنوب شرق: مسیرهای تهران - کرمان، تهران - بندرعباس


خدمات بن ریل

  1. رزرو آنلاین غذا
  2. صندلی کودک
  3. میزبان اختصاصی
  4. استقرار وای-فای در واگن‌ها
  5. کتابخانه و کافه سرگرمی
  6. بسته ویژه خواب
  7. پیجر بیدارباش نماز
  8. سرویس رایگان مینی‌بوس در مشهد مقدس


افتخارات بن ریل

  1. دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال‌های 1392، 94 و 96
  2. دریافت تندیس اجلاس سراسری و ملی یکصد برند برتر و ارزش آفرین، سال 1396
  3. دریافت تقدیرنامه در نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری، سال 1396
     
Loading ...